1320X318 header kliniki LENTARIS

ΥΠΕΡΠΛΑΣΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΗ

Η καλοήθης υπερπλασία του προστάτη αποτελεί συνηθισμένο πρόβλημα για τους άνδρες, όσο μεγαλώνουν. Η φυσιολογική διόγκωση του προστάτη δημιουργεί δυσκολία στην ούρηση και άλλα θέματα που επηρεάζουν την ποιότητα ζωής του πάσχοντος.

Ο Χειρουργός-Ουρολόγος Δρ. Κωνσταντίνος Λεντάρης διαθέτει σημαντική εμπειρία τόσο στη διάγνωση της καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη, όσο και στους ενδεδειγμένους τρόπους αντιμετώπισης, φαρμακευτικούς ή επεμβατικούς.

Συμπτώματα και θεραπεία καλοήθους υπερπλασίας προστάτη

Ανάλογα με το μέγεθος του προστάτη, την ηλικία του ασθενούς, τα συμπτώματα που εμφανίζει και τη γενική υγεία του, ο Χειρουργός-Ουρολόγος Δρ. Κωνσταντίνος Λεντάρης εκτιμά την κατάσταση και προτείνει την ενδεδειγμένη θεραπεία.

Σε πιο ήπιες μορφές της νόσου, η αντιμετώπιση είναι συντηρητική με τη χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής για τη χαλάρωση των μυών στον προστάτη και την ουροδόχο κύστη, αλλά και τη συρρίκνωση του αδένα.

Όταν τα συμπτώματα της υπερπλασίας είναι πιο σοβαρά και παρουσιάζονται επιπλοκές, όπως επίσχεση ούρων, υποτροπιάζουσες ουρολοιμώξεις και προστατίτιδες, λιθίαση ή ακόμα και νεφρική ανεπάρκεια, τότε επιλέγονται επεμβατικές μέθοδοι αντιμετώπισης της νόσου, όπως:

• Η διουρηθρική εκτομή σε φυσιολογικό ορό (μέθοδος TURis).
  • H εξάχνωση του προστάτη με υδρατμούς (μέθοδος Rezum)
  • H απλή προστατεκτομή, η οποία ιδανικά πραγματοποιείται με ρομποτική χειρουργική
  • Η εκπυρήνωση με λέιζερ holmium (HoLEP)

Τι είναι η μέθοδος Rezum;

Η μέθοδος Rezum είναι μια ελάχιστα επεμβατική εναλλακτική λύση στη φαρμακευτική θεραπεία και σε πιο επεμβατικές διαδικασίες, όπως η TURis, για την αντιμετώπιση της καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη.

Η θεραπεία Rezum χρησιμοποιεί ραδιοσυχνότητες για να θερμάνει το νερό σε ατμό, ο οποίος στη συνέχεια εγχέεται απευθείας στον προστάτη. Ο ατμός μετατρέπεται σε νερό όταν έρθει σε επαφή με τον ιστό του προστάτη, δημιουργώντας ελεγχόμενη βλάβη στα κύτταρα που προκαλούν απόφραξη, δυσφορία και τα υπόλοιπα συμπτώματα που σχετίζονται με την καλοήθη υπερπλασία. Με την πάροδο του χρόνου, το σώμα απορροφά τον υπό θεραπεία ιστό μέσω της φυσικής θεραπευτικής απόκρισης.

Τι είναι η μέθοδοςTURis;

Η διουρηθρική εκτομή σε φυσιολογικό ορό (TURis) χρησιμοποιεί ειδικά ηλεκτρόδια με υψηλής συχνότητας διπολικό ρεύμα προκειμένου να γίνει η εκτομή τμημάτων του προστάτη και στη συνέχεια η εξάχνωσή τους με πλάσμα. Η διαδικασία πραγματοποιείται με τη χρήση φυσιολογικού ορού.

Πολυμέσα